henne hen e romme mett d!

tirsdag, september 19, 2006

Været...

Alle snakker om været. Hvorfor de som bor på østlandet snakker om været har jeg ikke helt skjønt. Der er det ganske stabilt fint vær hele tida. Her i bergen er det derimot det man kan kalle ustabilt. I dag er et godt eksempel: kl. 14.15: Strålende sol med kun noen få skyer i horisonten. 14.30: Øsende regnvær med hagl så store som jeg aldri har sett, lyn og torden. 14.45: Sol og glimt av blå himmel. Detter er om mulig verre værskifter enn i trøndelag. Jeg er ganske vant til å gå med vanntett jakke selv om det ser ut som om det skal bli fint hele dagen i trøndelag, men i Bergen må man nesten hver dag ha med seg fullt regnhyre.

Mange sier at det er høstregnet som kommer nå, men jeg håper da ikke det. Det sies at det er bare to regnskurer i bergen. Den ene går fra september til oktober, mens den andre går fra november til januar. Egentlig bare en avbrudt av et par dager med sol. Siden jeg aldri blir værsjuk så kommer jo dette til å bli min livs beste høst... Får bare glede meg til vinteren, har nemlig hørt at det blir like masse snø i Bergen som det var i Hurdal i fjor!!!