henne hen e romme mett d!

mandag, november 06, 2006

Hvorfor Bergen?

Det har seg slik at jeg i de siste ukene har gått og tenkt masse på hva som er meningen med livet. Hvorfor eksisterer jeg og hvorfor i huleste endte jeg opp i Bergen? Det er vel mange få tilfeldigheter som gjorde at jeg har endt opp her. Det startet vel rett etter 10.klasse. Jeg hadde kommet inn på Solborg Fhs og det var like før jeg tok plassen, men jeg endte opp på allmenne fag. Hadde det ikke vært for at det var en sable bra klasse hadde jeg tatt en pause etter VKI. Da hadde jeg sansynligvis fått flere poeng og endt opp i Trondheim på siv.ing. Så gikk jeg på Hurdal Verk Fhs. og der var det en del som skulle gå i Bergen og da tenkte jeg at det kanskje ikke var så ille med Bergen, men jeg skulle være stipp på verket. Først fikk jeg vite at jeg ikke fikk bli stipp, deretter fikk jeg vite at jeg manglet to poeng på å komme inn på siv.ing i Trondheim og dermed endte jeg opp i Bergen.

Kanskje like greit at jeg ikke kom inn i Trondheim siden jeg på ingeniør har mistet motivasjon og var nesten så jeg sluttet. Har nå imedlertidlig valgt å ta hele det første året og deretter gjøre meg opp en mening om det er ingeniør jeg skal bli. Det skal jo da sies at hvis det hadde kommet noen og sagt at de ville finansiere min artistdrøm så hadde jeg sluttet å studere på dagen. Det er bare så kjedelig at slike folk aldri får med seg hvor jeg bor...