henne hen e romme mett d!

mandag, februar 12, 2007

Mitt nye (og bedre???) liv

Da har jeg bestemt meg for å gi opp planen om å bli mariningeniør. Dette medfører da at jeg er jobbsøkende og kommer til å få et saftig studielån i år. Blir ganske spennende å se om jeg finner meg en jobb. Jobber for 20-åringer uten utdanning vokser ikke akkurat på trær.

I dag fikk jeg beskjed via fattern at jeg ikke var ført opp på venteliste til hofteoperasjon. Great! Var bare 2 uker siden de sa at de skulle sette meg på liste. Var egentlig ikke så veldig overrasket siden det meste innenfor helse tar litt lengre tid enn planlagt. Tror jeg skal være heldig hvis jeg blir operert før sommeren. Der røk med andre ord den telemarksesongen.

For å få litt orden på tankene i slike tilfeller pleier jeg å ta med discmanen (er litt skeptisk til slik mp3!?) og gå rundt i sentrum mens jeg hører på jazz. Det er en fantastisk følelse, må bare prøves. Det endte opp med at jeg gikk innom platekompaniet på vei hjem. Der hadde de tilbud på norsk musikk og jeg slo til på Kristin Ambjørnsen og 120 Days. Det var jo bra begge til under 100-lappen, det kjipe var bare at de hadde glemt å slenge med cden til 120-Days. Med andre ord 179,- for to cover med bare en cd. Skal gå å klage i morra. 99,- for et cover synes til og med jeg er litt dyrt!

Merker at jeg er litt sliten av alle de store spørsmålene med skole, jobb og operasjon. Kanskje jeg for en gangs skyld kan klare å sovne til fornuftig tid og ikke ligge å se i taket til det lysner ute. Begynner å bli lei av det nå.

Ja og så må jeg begynne å bestemme meg for om jeg skal være i Bergen eller Trondheim til neste år. Hvorfor kan jeg ikke ha et problem om jeg skal ha kaviar eller bringebær på brødskiva. Ikke slike viktige spørsmål, begynner å bli mektig lei av det nå!