henne hen e romme mett d!

torsdag, april 26, 2007

Musikksmak!?

I går var jeg på platekompaniet i Tronheim og kjøpte litt musikk og hørte på enda mer musikk. Det var det det skjedde. En gutt på min alder kom og kjøpte to skiver av Vikingarna. Jeg er veldig opptatt av at det ikke er noe som heter dårlig musikksmak, bare annerledes musikksmak. Dette er vel et klassisk eksempel på akkurat dette. Jeg trodde Vikingarna var forbeholdt folk i 40+ alderen. Det er greit nok å dra på plattdans eller liknende med de, men det å kjøpe to av skivene deres til full pris synes jeg er litt spesielt. Det er vel nesten like spesielt som at jeg har mellom fem og ti skiver av Leif Ove Andsnes. Det er ikke så mange unge som hører på klassisk musikk.

Det er vel bare en ting å si: "Some listen to techno, other to music".