henne hen e romme mett d!

onsdag, mai 21, 2008

Eksamenstid

Inne i den berømte eksamenstida så er det mange ting som lett kan forstyrre lesinga. Noen ting er greie, sånn som spising og soving, mens andre er svært fristende, men ikke så fornuftige. Facebook, nettaviser og blogger er i den siste kategorien og jeg må erkjenne at jeg aldri har oppdatert status på facebook så hyppig som etter at eksamenstida starta. Det fine er at det er mange andre som har det likedan. Mellom halvparten og trefjerdeler av alle som oppdaterer statusen blant mine venner skriver ett eller annet om eksamener eller oppgaver. En har de som allerede har sommerferie og som en får lyst til å denge fordi de lar alle andre vite det, men det er en annen sak.

Når en sitter å leser så har jeg en teori om at det er viktig å gjøre de små tingene som fører til at en blir motivert videre. Selv dro jeg og trente i dag. Er ikke mye som slår følelsen av å ha så ondt i magen og kjenne at kvalmen når opp til adamseple og armene skjelver. Jeg fikk masse energi etterpå og er glad for at jeg tok meg tid til det hele. Kristin gjør derimot andre ting i pausene sine. Ukulele er dritgøy og jeg kjenner at det kommer høyt opp på ting jeg skal gå til anskaffelse av.

Tilbake til Pedagogisk Psykologi! Det fine faget!