henne hen e romme mett d!

tirsdag, februar 20, 2007

Helgas konserter

Først må jeg si det er utrolig kjedelig å være to dager uten internett. En mister på en måte kontakten med omverdenen.

Lørdagens helhus på kvarteret ble nok et bra høydepunkt i en ellers så ganske grå hverdag. Det startet med ståoppjazz med Gisle Johansen 4. De leverte bra jazz i et forrykende tempo. Til tider litt kaotisk og bråkete, men totalt sett var det en av de bedre jazzkonsertene jeg har vært på.

A-laget var oppvarming på hiphopfronten. Har egentlig aldri vært fan av bergensk og rap på bergensk var ingen slager. Forstod fint lite av det de rappet om, fikk med meg en av låtene hvor hovedtemaet lød: "de kule sitter bakerst i bussen". Trodde de kule kjørte selv eller hadde privatsjåfør, men de snakket kanskje om barneskolen. Hva vet vel jeg. Konklusjonen er vel at bergensk hiphop funker i Bergen, men jeg tviler på at de ville slått an i Trondheim. Etter en times oppvarming var det klart for kveldens høydepunkt: Tungtvann. De lager fest samme hvilken by de er i og dette var intet unntak. De pløyde gjennom alle slagerne pluss noen til og hele Tegleverket kokte. Jeg er sånn i grunnen ikke noe stor fan av norsk hiphop, men Tungtvann er nok det store unntaket som bekrefter regelen.

Kvelden ble avsluttet med No Torso i Speilsalen. De leverte en herlig skarock og bekreftet at mange folk på scena gir bra lyd. Alle åtte leverte sakene og fikk hele "salen" til å danse.

Nok et vellykket helhus til en pris av 30 kroner. Da var det bare å gå å kjøpe en kebab og komme seg hjem for å få litt søvn. Har fått det for vane å kjøpe kebab etter helhus. Ganske merkelig egentlig, men veldig godt.

På søndag våkna jeg klokka 10.00! Ganske merkelig siden jeg la meg halv fem og hele uka har slitt med lite søvn. Tenkte det skulle bli godt med litt ekstra søvn, men den gang ei. Dagen gikk ellers sånn som vanlig. Styrte lyd i Norkirken på kvelden og det gikk greit nok. Ellers så går tiden med til jobbsøking. Merkelig hvor vanskelig det egentlig skal være å skaffe seg en jobb i norges nest største by.