henne hen e romme mett d!

søndag, juni 17, 2007

George W. Bush den nye frihetskjemperen?

Etter å ha surfet en del rundt slik jeg pleier mens jeg spiser frokost. Da kom jeg over talen som George W. Bush talte til frihetsforsamlingen i Praha i forkant fir G8-møtet. Dette takket være Vampus, som det hender jeg stikker innom og leser litt på i ny og ne.

Siden jeg ikke hadde andre ting å gjøre i dag så leste jeg like så godt hele talen og jeg må si at de som har skrevet talen er veldig flinke til å appelere til folk slik at de bryr seg. Det eneste problemet er at det virker som at det er USA som har alle svarene og det er best slik som USA har det osv. Det minner jo litt om den samme talen som president Reegan holdt før muren falt. Det som er med USA er at de bestandig er så flinke til å komme med alt som er galt i verden og hva som egentlig må gjøres, men de kommer nesten aldri med konkrete løsninger som faktisk er realistiske å gjennomføre. Etter å ha lest talen så skjønner jeg hvorfor amerikanerne er sa patriotiske. Det er en tale som er ganske fengende og hvis man ikke er så interresert i å se på ting fra flere sider så er det lett å tro at dett er USA som er best. Det er en grunn til at de fleste amerikanerne er typisk "USA! USA! USA! USA! USA!"

Stakkars små mennesker(egentlig er vel amerikanerne ganske store da...) som tror at Bush er den beste og ikke vet hva de går glipp av.