henne hen e romme mett d!

mandag, mai 07, 2007

En slik natt

Det er noen ganger hvor man bare blir liggende i senge å gruble på saker og ting i evigheter. I natt ble jeg liggende å tenke på alt for mye. Det startet med hva jeg skal til høsten og der er det en del å gruble på. Skal jeg satse på Ingeniør eller skal jeg satse på allmenlærer. Skal jeg gå for trondheim eller skal jeg bli i Bergen. Kanskje burde jeg heller søkt på musikk på staffeldtsgate i Oslo eller skulle jeg satse på lærer i historie og geografi på videregående. Det er så alt for mange muligheter.

Så begynte tankene mine å gå over mot min kommende hofteoperasjon. Hvordan vil den gå? Kommer jeg til å bli like bra som de har sagt at jeg vil bli eller kommer jeg til å merke det enda verre om tredve år. Så begynte jeg å tenke mot det å kjøpe leilighet og at jeg i morgen skal i et møte med sparebank 1 ang. livrente og hvordan endringene der vil komme til å påvirke stipend og økonomien min som student.

Ofte har jeg tenkt at det hadde vært å tenkt litt mer i retning av hvilke klær jeg skal ha på meg eller hva vi skal spise til middag den neste uken. Det blir så mye lettere å tenke på slike ting i stedet for de mer store spørsmålene som jeg sliter med for tiden.

Forhåpentligvis vil det ordne seg etter hvert. Jeg er bare så lei av å ikke få sove om natta. Da fungerer jeg ikke før rundt tolv ett og da er i praksis hele arbeidsdagen over.