henne hen e romme mett d!

tirsdag, februar 27, 2007

Tirsdagsblogging?

Det har blitt en slags trend at jeg blogger på tirsdager nå. Det er egentlig alt for lite å blogge en gang i uka, men for tiden føler jeg at jeg bare svever rundt. Etter at jeg slutta å studere så har jeg vært på jobbjakt. Dette har ført til at jeg har fått en urytmisk hverdag og det har igjen ført til en spesiell form for søvn. Jeg har økt treningsmengden for å forbrenne nok energi slik at jeg kan sove om kvelden. Dette har bare fungert til tider og det har ført til at jeg går rundt i en slags trance hvor jeg innimellom lurer på om jeg er våken eller sover. Ufattelig slitsom måte å få dagene til å gå.

Volvo Lastvagnar av Erlend Loe
Tribunefeber av Nick Hornby
Ringenes Herre av JRR Tolkien
Etter Begravelsen av Agatha Christie

Dette er de bøkene jeg driver og leser for tiden. Jeg ble ferdig med Volvo lastvagnar i dag og det er det jeg vil kalle en typisk Loe bok. Mange digresjoner og finurlige personer. Jeg må si jeg likte den veldig godt. Spesielt slutten.

I dag merket jeg at det er stor sannsynlighet at jeg kommer til å bosette meg i by når jeg vokser opp. Den siste tiden har cafèbesøkene økt betraktelig. Det er akkurat som om jeg finner en indre ro ved å sitte på en cafè med en Lattè eller Mocca og lese en avis eller et magasin(må bare anbefale IKON et nytt studentmagasin, slått sammen av credo og sorthvit). Dette er en litt dyr måte å tilbringe ettermiddagene, men jeg føler det er det som holder motet oppe. Så er du i Bergen og har et par timer en ettermiddag så ikke nøl med å ta kontakt!


Siden dette er en blogg hvor jeg bretter ut om hver minste detalj som jeg foretar meg så må jeg nesten oppsumere siste ukas høydepunkter. Johan var på besøk i helga. Siden han var på Gå i Tro så ble det begrenset tid sammen, men vi fikk da snakket om alt og ingenting slik som vi har gjort utallige ganger før. Lørdag var Audun, Tom og jeg ute og fikk testet dansefoten på Scotsman. Digg å se igjen Audun. Bortsett fra dette er det fint lite som skjer når en hele dagen bare prøver å få seg jobb og leser bøker. Håper det kanskje kan komme litt mer interressant her også etterhvert.

Den største nedturen siste uka er vel at Metallica skal spille på Valle Hovin til sommeren og konserten ble utsolgt på no time uten at jeg klarte å klamre til meg noen biletter.