henne hen e romme mett d!

torsdag, mars 15, 2007

Teite EU-direktiv

Jeg står på venteliste for hofteoperasjon ved St. Olavs hospital. Det er greit nok i seg selv helt til en ringer for å høre om det er noe fremgang. Det er nemlig kommet et eu-direktiv hvor det heter seg at den ene maskinen/apparatet de bruker under operasjonen jeg skal gjennomgå må være godkjent av eu. Dette fører til at operasjonene stopper bare for at leverandøren må dokumentere et eller annet. Dette er bare bortkastet tid spør du meg. De har operert mange før dette direktivet kom og dessuten så er ikke Norge med i EU så da burde vi slippe slike forsinkelser. Det hele fører bare til frustrasjon og det kommer det sjelden noe godt ut av.

Nok en gang kjenner jeg at politikk og EU og sånn aldri kommer til å bli min greie. Jeg skjønner ikke hva vi skal med alt som EU bestemmer.