henne hen e romme mett d!

torsdag, november 16, 2006

Tittel?

Har ofte lurt på hva jeg skal kalle de forskjellige innleggene. Skal bare skrive masse dritt allikevel og da er det jo sjelden en passende tittel. Nok om det og over til dagens tanker og utbrudd:

I går hadde vi produktpresentasjon på skolen. Vi har den siste måneden jobbet med produktutvikling og i går var det duket for den store presentasjonen. Gruppa mi hadde laget et slags innsug slik at en fikk to forgassere på bilmotorer istedet for en, det som er vanlig. Dette gjorde de i gamle dager i USA når de drev med Hot-rod for å øke ytelsen. Skjønte aldri helt hva det gikk ut på men det var morro å lage det, vi fikk være på verkstedet på skolen og styra på med sveiseapparat og vinkelslipere og greier. Tror ikke det ble så verst egentlig.

I dag hadde vi prøve i mekanikk. Følte ikke jeg kunne så mye, men jeg klarte årsbeste med 60% og det ble feiret med en flaske brus! Så da gjenstår bare en innlevering i mekanikk og en prøve i praktisk maskintegning før en kan kalle det helg. Hadde forøvrig en forelesning om evaluering på slutten i dag, og hørte hvordan vi skulle evaluere semesteret i forhold til hva som var når vi startet i forhold til nå. Dette basert på, i mine øyne, en dustete test om lærestil som minner mer om tipping og bingo, men det teller jo masse for karakteren i faget så da er det viktig å høre på det som blir sagt å gjøre som de vil. Siden den teller så mye mer enn f.eks. produktutvikling så er det jo klart at vi bare skal få en fjerdedel av den tiden. Todde jeg hadde valgt et logisk studie...

I morgenkveld har jeg lurt med meg Åsne, Mona og Gunhild på konsert så det må bli bra! Skal på Kings of Convenience i Johanneskirken. Gleder meg! Skulle bare ønske jeg hadde litt mer penger så skulle jeg gått på Thomas Dybdahl på lørdag,  men med litt dyr husleie så er ikke konserter førsteprioritet. Uten mat og drikke osv... Koster å leve vettu!

Til slutt må jeg vel føye meg inn i rekken av de som skriver om ting som kanskje ikke alle vet. I en alder av 10 år fikk jeg min første flytur, var innom 5 flyplasser på en dag, før vi endte opp i TelAviv. Det er vel hva man kaller en "flying start"(HAHA den var tørr den!!!). Laget min første hjemmeside i 2001. Den ligger fortsatt og svever ute på veven. Har silt piano i drøye ti år. Gikk på søndagsskolen til mamma fram til jeg var 13 år. Satte ny rekord for oppmøte!(desverre slått av søstersen der...) Har en mor som er kunstner, en far som er snekker, en storebror som snart er siv.ing i kommunikasjonsteknologi og en lillesøster som går GK media og kommunikasjon og kommer sikkert til å bli noe stort!

Det var vel alt for i kveld. Nei vent, jeg er "nyutdannet" lydtekniker i norkirken og skal styre lyd for andre gang nå på søndag. blir spennende. Ble egentlig en ufattelig lang post til at jeg egentlig ikke hadde noe fornuftig å si...