henne hen e romme mett d!

lørdag, september 15, 2007

Diktlesning

Norskundervisning på fredager har jeg egentlig sagt det jeg mener om tidligere, men i dag var det akkurat som at den ble litt bedre. Dikt var på planen og det skulle vurderes og evalueres opp i mente. Det var noen som leste dikt, deriblant meg, og så hørte man på noen av diktene i andre versjoner. Jeg fremførte "Lettsindighetens pris" av Roald Dahl. Det gikk veldigbra og jeg fikk masse skryt. Det er dette som er bra med muntlig norsk. Alle i klassen skal fremføre ett eller annet og da får man masse konstruktiv tilbakemelding som man vokser på. Jeg fikk ekstra masse siden vi hørte på Kåre Conradi sin fremføring av det samme diktet. Etter det fikk jeg høre at jeg fremførte det mye bedre enn selveste Kåre. Må si at jeg svevde gjennom restan av timene på det og det er lenge siden jeg har hatt den følelsen.